Pressemeddelelse: Sophie Hæstorp fratræder som regionsrådsformand i Region Hovedstaden

Regionsrådsformand og overborgmesterkandidat i København, Sophie Hæstorp Andersen, har i dag fået opbakning fra de konstituerende partier i Region Hovedstaden til at overlade posten som regionsrådsformand til Lars Gaardhøj (S) pr. 1 august. Sophie Hæstorp Andersen fortsætter som menigt medlem af Regionsrådet.

Sophie Hæstorp Andersen udtaler:

”København er en fantastisk by. Det er et stor privilegium og ansvar at stille op som overborgmester i København. Til november skal vi til kommunalvalg. Og jeg træder tilbage for at hellige mig den opgave, jeg har taget på mig som overborgmesterkandidat for Socialdemokratiet i København. Jeg ved hvor meget arbejde, det kræver at stille op.”

Regionsrådet vil på regionsrådsmødet d. 22 juni 2021 formelt stemme om aftalen vedr. overlevering af formandsposten, men allerede nu er der opbakning blandt de konstituerende partier i regionen.

”Det er naturligt, at jeg nu overlader arbejdet med budget 2022 og det fortsatte arbejde for et mere menneskeligt sundhedsvæsen til Lars Gaardhøj. Lars har igennem mere end 10 år lagt et stort stykke arbejde i regionen” udtaler Sophie Hæstorp Andersen

I løbet af den kommende tid, vil Sophie Hæstorp Andersen sikre en god og solid overlevering af posten som Regionsrådsformand.

For henvendelser til Sophie Hæstorp Andersen:

Kontakt kampagneleder, Phillip Dimsits: +45 6162 3241 – phillip.lerer@ft.dk

For henvendelser til Region Hovedstaden:

Kontakt pressechef i Region Hovedstaden, Annette Precht-Sparre: + 45 5144 4395